- Jag trodde folk hatade mig

Ke$ha: "Jag trodde att folk hatade mig"

Ke$ha är på besök för att göra sitt första uppträdande på belgisk mark, och medan hon sköljer ner chokladen med några klunkar från en kopp honungste, förklarar hon att hon inte alls är den endimensionella partytjejen som hon ofta framställs som.

— Jag tror att om folk lyssnar på hela min skiva så tycker de nog att jag är cool. Jag är lite galen och vild, men jag har också en sårbar sida. Genom att lyssna på min skiva så kommer de att lära känna mig. Varje låt visar en ny sida av mig, varje låt är ett nytt kapitel.

Skivan hon pratar om - "Animal" - har givit henne det stora genombrottet. Hon skördar frukterna av framgången, men Ke$ha behöver bara ta en titt på dollartecknet i hennes artistnamn för att påminna sig om att resan inte alltid har varit så lätt.

Sångerskan hävdar dock att hon inte längre surar över samarbetet med rapparen Flo Rida på låten "Right Round" 2009. Jättehiten toppade försäljningslistorna över hela världen, men Ke$ha fick inte ta del av intäkterna. Som en symbolisk handling bytte hon ut s:et i Kesha mot ett dollartecken.

— Jag har egentligen inget emot att jag aldrig fick pengarna. Det stör mig inte så mycket. Jag var glad över att få höra min röst på radion. Jag har alltid varit inställd på att få jobba hårt.

Ke$ha - som skrev låtar till artister som Britney Spears innan hon bestämde sig för att satsa på solokarriären - förklarar att erkännandet på MTV Music Awards, då hon belönades med priset Best New Act, är hennes största framgång hittills.

— Oh ja! Jag hade fått för mig att det var många som hatade mig. Men då insåg jag att vissa faktiskt gillar det jag gör, att jag gör folk glada. Det var förmodligen den bästa dagen i mitt liv!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0