MTV EMA


Katy Perry vann det kanske mest prestigefyllda priset under söndagskvällens MTV Europe Music Awards. Med ett tacktal till ”den bästa publiken i Europa” mottog hon priset för Bästa video för låten ”California Gurls”, och slog därmedLady GaGa, 30 Seconds to Mars och Eminem.

Lady GaGa blev dock ändå galans stora vinnare och tackade fansen med en videohälsning för priserna Bästa kvinnliga artist, Bästa låt och Bästa popakt. Det blev även en härlig kväll för Justin Bieber, som kammade hem priserna Bästa manliga artist samt Bästa push act. Inte heller han fanns på plats, men tackade fansen via länk och hjälpte dessutom värdinnan Eva Longoria med värdskapet.

Uppträdde gjorde bland andra Miley Cyrus, ShakiraKid Rock och Kings of Leon. Värdinnan Eva fick dessutom sällskap av ett gäng lättklädda män på scen:

— Jag gjorde nyligen lite släktforskning och det kom fram att jag är 70 procent spansk. Jag letade upp några av mina släktingar i Madrid och jag lovade att ta med dem ut på scen. Ett stort välkommen till ”The Longorias!”, skämtade Eva med de halvnakna modellerna vid sin sida.

Värdinnan hade en stressig kväll och dök upp i inte mindre än tio olika outfits under galan. Skådespelerskan nöjde sig inte heller med att bara byta kläder – till varje nytt plagg dök Eva upp i en ny frisyr.

Galans alla vinnar:
Bästa video: ”California Gurls” av Katy Perry
Bästa popakt: Lady GaGa
Bästa manliga artist: Justin Bieber
Bästa nykomling: Ke$ha
Bästa alternativa akt: Paramore
Bästa liveakt: Linkin park
Bästa Hiphop: Eminem
Bästa låt: ”Bad Romance” av Lady GaGa
Bästa kvinnliga artist: Lady GaGa
Bästa rock: 30 Seconds to Mars
Bästa push act: Justin Bieber
Bästa world stage performance: Tokio Hotel
Bästa globala ikon: Bon Jovi

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0